oprichtersposeidon_web

Op 1 augustus 1965 bundelden enkele Kesselnaren en campinggasten van de watersportcamping in Kessel hun krachten en richtten W.S.V. Poseidon op.

In die eerste jaren was de vereniging vooral gericht op het waterskiën. Enkele jaren later leidde een samenwerking met baggermaatschappij Swets, Dols en Heuff tot een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd en hierdoor werden in maart 1968 de eerste steigers geplaatst in het grintgat ten noorden van Kessel (oude jachthaven).

In 1974 kondigde Swets, Dols en Heuff aan de huurovereenkomst op termijn te willen gaan beëindigen omdat zij de exploitatie in Kessel pas later gaan hervatten.
In 1977 realiseert de toenmalige burgemeester Kirkels van Kessel samen met Sjra Jacobs (voorzitter) en de directie van Swets, Dols en Heuff echter het behoud van de eerste rechten voor onze vereniging tot behoud van een jachthaven.

In de bevestigingsbrief van SDH staat zelfs letterlijk vermeld dat W.S.V. Poseidon de eerste ‘ morele rechten’  geniet, ondanks mogelijke forse financiële belangen bij de realisatie van een commerciële haven. Hierdoor kon de vereniging verder uitgroeien tot een volwaardige vereniging met een groeiend aantal leden van motorbootvaarders.

baggeren

W.S.V. Poseidon heeft vooral een regionale functie en is bedoeld voor inwoners van de gemeente Peel en Maas.  W.S.V. Poseidon wil een kleine vereniging blijven, wat ook in overeenstemming is met de wensen van de voormalige Gemeente Kessel. Dat dit streven een fijne clubsfeer tot gevolg heeft blijkt wel uit het feit dat de gehele jachthaven in eigen beheer wordt gerund. Vrijwel alle werkzaamheden bij de totstandkoming van de huidige nieuwe jachthaven zijn ook door de leden zelf uitgevoerd.