De huidige jachthaven is vanaf 1996 aangelegd, nadat de oude jachthaven te klein was geworden. Verder uitbaggeren en de oude jachthaven vergroten had geen enkele zin en was veel te kostbaar.

haven2
Door de uitstekende samenwerking met de voormalige gemeente Kessel en de Directie van baggermaatschappij Swets, Dols en Heuff konden de rechten voor onze vereniging tot behoud van een jachthaven blijven bestaan. Ruim twee jaar heeft de aanleg van onze nieuwe jachthaven geduurd en onze dank is groot aan die leden die onze jachthaven met moderne faciliteiten én met eigen handen hebben gebouwd. Twee jaar lijkt een lange periode, maar is zeker niet vreemd als we bedenken dat de leden vooral in de wintermaanden aan onze nieuwe haven hebben gewerkt. In de zomermaanden moest er immers gevaren worden. Een kwestie van prioriteiten stellen, toch?! In ons fotoalbum kunt u de aanleg van de haven uitgebreid bekijken.

In maart 1999 werd de erfpachtovereenkomst met de voormalige gemeente Kessel bekrachtigd, waardoor onze vereniging 50 jaar erfpacht houdt over bouwland en water, samen groot circa 5 hectare en 82 are.

Onthulling standbeeld Poseidon mei 1999

Bij de officiële opening van de nieuwe jachthaven in mei 1999 werd het kunstwerk van de Griekse god Poseidon onthuld.
Een kunstwerk dat ons herinnert aan het gehele project. Voor sommige leden zal dat niet moeilijk zijn, want zij hebben handmatig liefst 24.000 gaten in de steigers geboord en alle elektraverbindingen voor de steigers in het clubgebouw in elkaar gezet.
De jachthaven met ligging aan de Limburgse Maas, is een aantrekkelijke uitvalsbasis voor de pleziervaart naar de noordelijke en zuidelijke routes. Al deze punten zijn zeker voordelen voor de leden van onze vereniging. Onze vereniging heeft een sub-regionale functie en het merendeel van onze leden woont binnen een straal van circa 15 kilometer rondom Kessel.